.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز عملیات اجرایی فاز دوم راه اصلی قزوین - الموت - تنکابن

شمال نيوز: عملیات اجرایی فاز دوم پروژه راه اصلی قزوین - الموت - تنکابن، قرار است ظهر امروز با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در مازندران آغاز شود.

به گزارش شمال نيوز به نقل از مهر، فاز نخست پروژه دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است. فاز دوم این پروژه که از روستای شهرک در استان قزوین به طول 52 کیلومتر آغاز و تا کمربندی تنکابن ادامه می یابد با هزینه اجرایی 411 میلیارد تومانی قرار است در مدت 3 سال توسط قرارگاه خاتم الانبیاء اجرا شود که وزارت راه و شهرسازی هزینه اجرای پروژه را از محل فروش سهام شرکت های دولتی قابل واگذاری تامین خواهد کرد.

فاصله قزوین تا تنکابن از طریق این مسیر 148 کیلومتر بوده که 93 کیلومتر آن در استان قزوین و 55 کیلومتر آن در مازندران است.

مسافت فعلی قزوین تا تنکابن 330 کیلومتر است که با اجرای این پروژه راه اصلی قزوین - الموت - تنکابن 182 کیلومتر کاهش و به 148 کیلومتر خواهد رسید.

پیشنهاد احداث این پروژه ملی در سفر مقام معظم رهبری در سال 82 مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. در سال 85 عملیات اجرایی فاز نخست پروژه از قزوین تا روستای شهرک الموت به طول 62 کیلومتر آغاز و هم اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. احداث این پروژه در حمل و نقل مواد اولیه، نیروی انسانی و اقتصاد کشاورزی، صنعت و گردشگری مردمان استان های قزوین، گیلان و مازندران موثر خواهد بود.

با افتتاح این پروژه ترافیک استانهای غرب، شمال غرب و مرکزی کشور از طریق این جاده به شهرهای شمالی کشور توزیع و سبب صرفه جویی 4.8 میلیون لیتر سوخت در سال خواهد شد.

فاز دوم این پروژه به طول52 کیلومتر بوده که 21 کیلومتر آن در مازندران و 31 کیلومتر قرار دارد در اجرای این پروژه 26 دستگاه تونل پیش بینی شده است که طولانی ترین آن 4 هزار و 300 متر طول و 11 متر عرض دارد.

رئیس جمهور همچنین قرار است در سفر یک روزه خود به مازندران قطعه چهارم آزادراه تهران - شمال از مرزن آباد به چالوس تا منطقه دوآب به طول 20 کیلومتر به بهره برداری برساند. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.059 seconds.